Lot of Happiness lanceert reclame ‘Je bent al binnen, ook zonder te winnen’

Home » Lot of Happiness lanceert reclame ‘Je bent al binnen, ook zonder te winnen’

Goededoelenloterij Lot of Happiness doorbreekt dit jaar het traditionele loterijverhaal. In plaats van te focussen op grote jackpots en miljoenenprijzen, draait de nieuwe reclamecampagne ‘Je bent al binnen, ook zonder te winnen’ om een andere boodschap. Nederlanders voelen zich volgens de loterij al rijk door alledaagse momenten, zonder dat ze een prijs winnen.

De campagne van Lot of Happiness is gebaseerd op onderzoek van Markteffect onder ruim duizend Nederlanders. Hieruit blijkt dat gezondheid, tijd met familie en vrienden veel belangrijker zijn voor het gevoel van geluk dan geld. Slechts 14% van de respondenten geeft aan gelukkig te worden van het winnen van een groot geldbedrag. Het gemiddelde rapportcijfer dat Nederlanders aan hun eigen geluk geven is 7,4.

De loterijorganisatie werkte voor deze campagne samen met creatief bureau Higuita. Het bureau vertaalde de verkregen inzichten naar een campagne die laat zien hoe rijkdom in alledaagse momenten zit. Op sociale media zoals TikTok en Instagram wordt rijkdom vaak geassocieerd met vriendschap, liefde en natuur in plaats van geld.

De reclame toont Nederlanders die zich rijk voelen midden in dagelijkse geluksmomenten. Volgens creatief directeur Niek Eijsbouts delen Nederlanders hun rijkdom zonder het zo te noemen. Door dit zichtbaar te maken wil de campagne een spiegel voorhouden, passend bij de eindejaarsperiode waarin veel mensen reflecteren.

Bewust gekozen

Lot of Happiness kiest bewust voor een afwijkende benadering, zo merkt vakblad Adformatie op. Er is geen glitterend decor, geen gouden enveloppen, en geen euforische winnaarstaferelen. De organisatie profileert zich sinds de oprichting in 2018 als een win-win-loterij, waarbij altijd ook een goed doel profiteert.

De loterij, die samen is gegaan met Care-a-Lot, telt inmiddels ruim honderdduizend deelnemers en heeft tot nu toe meer dan € 47 miljoen gedoneerd aan goede doelen zoals KiKa en ALS. Voor dit jaar wordt alleen al verwacht dat meer dan € 8,5 miljoen wordt afgedragen.

De campagne is de tweede samenwerking met Higuita sinds de herpositionering van Lot of Happiness in 2024. Het creatieve werk wordt breed uitgerold tijdens de eindejaarsperiode, het traditionele piekmoment voor loterijen. De campagne is te zien op Meta, YouTube, en Google en hoorbaar via radio en connected tv. Out-of-home maakt ook deel uit van de mix, waarbij Draft Digital de mediastrategie verzorgt.

QR code Whatsapp CasinoNieuws.nl

CasinoNieuws.nl WhatsApp-kanaal

Altijd het laatste nieuws over de Nederlandse kansspelindustrie direct op je telefoon of WhatsApp op je computer? Volg het CasinoNieuws.nl WhatsApp-kanaal en mis niets meer!

Top Casino's

Stort € 10,00, ontvang € 30,00

Ontvang tot 200 free spins

Ontvang 100% bonus tot € 100,00 of 400 gratis spins