BetCity rapporteerde in de eerste helft van 2025 een omzetdaling van 30%, maar zag de EBITDA stijgen door lagere marketingkosten na het reclameverbod.
BetCity rapporteerde in de eerste helft van 2025 een omzetdaling van 30%, maar zag de EBITDA stijgen door lagere marketingkosten na het reclameverbod.
BetCity heeft in de eerste zes maanden van 2025 te maken gekregen met een omzetdaling van ongeveer 30% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. Dit werd bekendgemaakt door Rob Wood, CFO van moederbedrijf Entain, tijdens de presentatie van de halfjaarcijfers. Ondanks de terugloop in omzet wist BetCity de EBITDA juist te verhogen. Dit kwam vooral doordat de marketinguitgaven fors daalden na de invoering van het Orka Besluit, dat reclame voor online kansspelen in Nederland beperkt.
Entain rapporteerde wereldwijd buiten de Verenigde Staten een nettospelresultaat (NGR) van £2,6 miljard, een stijging van 3%. Voor de online casino’s van de groep werd een NGR van £1,9 miljard genoteerd, goed voor een groei van 5%. Vooral de markten in Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Italië en Brazilië presteerden sterk en droegen bij aan deze positieve cijfers. De resultaten in Nederland en België vielen echter tegen door strengere regelgeving en nieuwe beperkingen op het gebied van reclame en promotie.
In de presentatie werden België en Nederland samengevoegd onder de categorie ‘overige markten’. Deze categorie kende een daling van 5%, maar zonder de negatieve impact van de Nederlandse en Belgische markt zou er juist een stijging van 2% zijn geweest. Tijdens de vragenronde zei CEO Stella David dat BetCity verder gevorderd was dan aanvankelijk verwacht, ondanks de druk op de omzet.
CFO Rob Wood gaf aanvullende details over de Nederlandse markt: “Het enige wat ik wil toevoegen over Nederland is dat, ondanks de druk op de omzet, zoals Stella al zei, dit in lijn is met de verwachtingen. De omzet daalde in de eerste helft met ongeveer 30%, dus niet zo slecht als sommige andere exploitanten hebben gemeld.” Wood benadrukte daarbij dat de resultaten vergeleken moeten worden met 2024, toen het EK voetbal plaatsvond en er extra omzet werd gegenereerd. Het ontbreken van een groot toernooi in 2025 speelt dus mee in de vergelijking.
Ook FDJ United, het moederbedrijf van Unibet, wees recent op dit effect. Zij rapporteerden een daling van 43,5% in Nederland en noemden eveneens het ontbreken van een eindtoernooi als belangrijke factor. Ondanks de dalende omzet in Nederland liet Entain weten dat de EBITDA voor BetCity juist hoger was dan in 2024. Door de lagere marketingkosten na het reclameverbod kon er meer operationele winst worden behaald.
Meer achtergrond over verantwoord spelen en de impact van wetgeving lees je op onze pagina over veilig online gokken. Bekijk daarnaast ook onze sectie over slot reviews voor de nieuwste spelbeoordelingen.